„Marcin Mroszczak. Plakaty” to już dwudziesty piąty minialbum w popularnej serii „Plakaty”, przedstawiający tym razem twórczość Marcina Mroszczaka, syna Józefa Mroszczaka, jednego z założycieli polskiej szkoły plakatu. Marcin Mroszczak studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, pracował w prestiżowych zagranicznych pracowniach designu, założył agencję reklamową Corporate Profiles. Projektuje plakaty filmowe i teatralne, scenografie teatralne, okładki książkowe – do jego najsłynniejszych realizacji należą m.in. „Hamlet” do sztuki Williama Szekspira, powstały we współpracy z Andrzejem Krauze, „Człowiek z marmuru” i „Człowiek z żelaza” do filmów Andrzeja Wajdy czy też plakat z okazji dwudziestej rocznicy wyborów 4 czerwca, zainspirowany szeryfem z plakatu Tomasza Sarneckiego „W samo południe. 4 czerwca 1989”. Wstęp i wybór reprodukcji do książki przygotowała Dorota Folga-Januszewska.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.